16.2.05

Πέραν του ορίζοντος.

*
Kukuzeli! Κράζω τ’ όνομά σου ξαπλωμένος στην κορφή του βουνού Γκουγκλ,
την πιο ψηλή κορφή της νήσου Μπλογκ.

Από εδώ η θέα εκτείνεται μαγευτική μέχρι των νήσων του Σαρωνικού, τη Θήβα
Μέχρι κει κάτω, πέρα απ’ τη Μονεμβασιά, το τρανό Μισίρι,
Αλλά και μέχρι του Παναμά, της Γκουατεμάλα, της
Νικαράγουα, του Οντουράς, της Αϊτής, του
Σαν Ντομίνιγκο, της Βολιβίας, της Κολομβίας,
του Περού, της Βενεζουέλας, της Χιλής,
της Αργεντινής, της Βραζιλίας, Ουρουγουάη,
Παραγουάη, του Ισημερινού.
…………………………………
Μ’ ένα σκληρό λιθάρι χαράζω τ’ όνομά σου πάνω στα λινκς ,
να ’ρχονται αργότερα οι ανθρώποι να προσκυνούν.
…………………………………
Kukuzeli, είσαι ωραίος σαν Thas.

Πάνω στον Μπολιβάρ, του Ν.Εγγονόπουλου


*
thas

8 Comments:

Blogger Hector Drone said...

Ό,τι θα περίμενε κανείς από ένα blog που η ek προτείνει ως recommended… and that’s a huge compliment.
H απορία, ωστόσο, είναι η εξής: τι πρέπει να κάνω για να δεχθώ κι εγώ συγχαρητήρια; Υπάρχει κάποια μέθοδος; Μήπως ένα πρώτο βήμα είναι να αρχίσω να γράφω σεφεριανά χάι-κου;

5:13 PM  
Blogger thas said...

Ευχαριστούμε την ek που μας προτείνει. (τι εστί ek;)
Η μέθοδος που ακολουθήσαμε εμείς είναι η υπομονή. Μας πήρε ακριβώς ενάμιση χρόνο. Καλή τύχη.

9:14 PM  
Blogger kukuzelis said...

Αγαπητέ hector
μ ένα ελάχιστο ποσό αναλαμβάνω εγώ τα συγχαρητήρια.
*

10:34 PM  
Blogger γεράσιμος μπερεκέτης said...

Το ωραίότερο ποίημα που έχει γραφτεί ποτέ, εξίσου ωραιότερο με τα χάι κου του κουκουζέλη.
Ο θαυμασμός είναι το μόνο που σας αξίζει.....

10:44 PM  
Blogger Φοινικιστής said...

Άσχετη και καθυστερημένη (από πάσης απόψεως) απορία: είχα πετύχει σε μια παλιά κασέτα του πατέρα μου ακριβώς αυτό το κομμάτι από τον Μπολιβάρ τραγουδισμένο από τον Γ.Ζωγράφο. Ξέρετε αν η μελοποίηση αυτή είναι του Χατζιδάκι; (αν και ξένη προς το γενικότερο ύφος του Μ.Χ., δεν το αποκλείω όντως να είναι, δεδομένου ότι η παλιά αυτή κασέτα περιέχει κυρίως χατζιδακικά τραγούδια και δεδομένου επίσης ότι στην εργογραφία του συνθέτη περιλαμβάνεται και ένας ανολοκλήρωτος "Μπολιβάρ". Όμως...σε ποιον δίσκο έχει περιληφθεί;) Απορίες που έχω κι εγώ, αντί να συγχαρώ ως όφειλα, ε;
α.ε.

1:39 PM  
Blogger kukuzelis said...

Το '45 ο Χατζιδάκις έγραψε έναν κύκλο ( ; ) τραγουδιών με στίχους από το Μπολιβάρ. Δεν ξέρω αν έχουν ηχογραφηθεί. Δεν τα έχω ακούσει. Νομίζω όμως ότι έχει ηχογραφηθεί ο Μπολιβάρ, μελοποιημένος από τον Νίκο Μαμαγκάκη. Κάποτε πρέπει να το άκουσα αυτό το έργο. Στη δισκοθήκη μου βρίσκω την απαγγελία μέρους του ποιήματος από τον ίδιο τον Εγγονόπουλο. Την απαγγελία συνοδεύει μουσική του Αργύρη Κουνάδη. Από την Lyra. Αυτά είναι όλα όσα γνωρίζω περί μελοποιήσεως του Μπολιβάρ.
*

2:32 PM  
Blogger thas said...

Εγώ πάλι τι να πω αφού μίλησε ο τεραστιοτεράστιος; Να συμπληρώσω το ολόκληρο, το πλήρες; Ας πάω καλύτερα πέραζμπλάζ.

4:36 PM  
Blogger Φοινικιστής said...

Ένα μικρό απόσπασμα από τον χατζιδακικό Μπολιβάρ υπάρχει στον δίσκο "Μάνος Χατζιδάκις 2000 Μ.Χ.", με τη φωνή του συνθέτη (το έχω και σε mp3, για όποιον ενδιαφέρεται). Το τμήμα του ποιήματος που ακούγεται λέει μεταξύ άλλων τα εξής: "Μπολιβάρ δεν είσαι όνειρο, είσαι η αλήθεια. Μπολιβάρ είσαι ωραίος, ωραίος σαν Έλληνας. [...] ένα μονάχα είναι γνωστό, πως είμαι γιός σου".

Αυτό που είχα ακούσει εγώ με τον Ζωγράφο είναι ακριβώς το πρώτο τμήμα που έχει διασκευαστεί εδώ. Αφού με πληροφορήσατε ότι έχει κάνει δική του μελοποίηση και ο Μαμαγκάκης, μάλλον αυτήν την εκδοχή κι εγώ άκουσα. Ευχαριστώ! (α.ε.)

11:45 PM  

Post a Comment

<< Home